czwartek, 10 października 2013

Trewal wędzony



Trewal wędzony - kolorowe gotowanie


Chciałabym trochę zainteresować was zdrowym odżywianiem dlatego będę co jakiś czas opisywać produkty którymi warto się zainteresować. O zaletach ryb chyba nie muszę nikogo przekonywać dostarczają nam kwasów omega 3 i omega 6, których nie znajdziemy nigdzie indziej. Problem pojawia się gdy stoimy w sklepie i nie wiemy jaką rybę kupić. Mamy do wyboru różne sałatki, pasty, ryby w zalewie - jednak ile w tych produktach jest ryby? Ja najchętniej kupuję ryby świeże lub wędzone. Przepis jak przygotować pstrąga znajdziecie tutaj. A dzisiaj opiszę trewala - wędzoną rybę na którą natknęłam się ostatnio zainteresowała mnie ze względu na wartości odżywcze, których dostarcza. 
Wędzenie to jeden z najstarszych sposobów na uszlachetnienie i utrwalenie ryb, sera i mięsa. To dzięki temu procesowi nabierają specyficznego aromatu i koloru. Dlatego właśnie zachęcam do jedzenia wędzonych ryb. Wkrótce znajdziecie na moim blogu przepisy na pasty do kanapek z wędzonej makreli czy sardynek. Często robię też sałatki z wędzonym łososiem - przepis tutaj.



Trewal wędzony - kolorowe gotowanie
Trewal jest rybą morską z rodziny tuńczykowatych dlatego właśnie jest źródłem łatwoprzyswajalnego białka, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach głównie z grupy B. Jedząc trewala dostarczamy naszemu organizmowi  kwasów tłuszczowych omega 3 i omega 6 ich ilość zawarta w rybach jest nieporównywalnie większa niż w jakichkolwiek innych produktach. 

100 g
Energia 132 kcal
Białko22,9 g
Tłuszcz4,2 g
Węglowodany0,4 g
Błonnik0,0 g




Nie zamieszczę żadnego przepisu z wędzonym trewalem bo uważam, że najlepiej spróbować go po prostu z kromką ciemnego pieczywa odrywając po kawałku ryby. Nie ma zbyt dużo ości - jedynie przy kręgosłupie ale są na tyle duże, że bardzo łatwo je usunąć. 

Trewal wędzony - kolorowe gotowanie


3 komentarze:

  1. Nie próbowałam jeszcze nigdy tej ryby, ale wygląda tak apetycznie, ze na pewno spróbuję. Nie wiem tylko gdzie kupuje się coś takiego??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w makro - jest tam bardzo duży wybór wędzonych jak i świeżych ryb.

      Usuń
  2. Właśnie zjadłem:-) Smaczna ryba, soczysta ale nie tłusta. Mało ości, więc moje małe księżniczki mogą w miarę bezpiecznie jeść rybkę, co nie do końca jest oczywiste przy np makreli. Życzę smacznego

    OdpowiedzUsuń