środa, 9 października 2013

Sos z grzybów leśnych idealny do makaronu

Sos z grzybów leśnych - kolorowe gotowanie

Korzystam jeszcze z uroków pięknej złotej jesieni i po raz kolejny sięgnęłam po grzyby leśne. Tym razem będą to piękne pachnące lasem podgrzybki. Sos wychodzi idealny! Odpowiednio gęsty, pięknie pachnący grzybami i świeżym koperkiem. Doskonale nadaje się do makaronu ale również kopytek czy klusek śląskich.  
Sos z grzybów leśnych - kolorowe gotowanie

Sos z grzybów leśnych - kolorowe gotowanie

składniki: (2 osoby)

300g podgrzybków
1 mała cebula
masło
200g śmietany 30%
koperek świeży
ząbek czosnku
sól, pieprz




Na masełku podsmażamy drobno posiekaną cebulę. Grzyby bardzo dokładnie myjemy i oczyszczamy z liści i mchów. Kroimy na dosyć duże kawałki - tak niedbale:). Podgrzybki wrzucamy na patelnię gdy cebula się zaczyna rumienić. Podsmażamy kilka minut - około 10 na dużym ogniu. Po tym czasie powoli dolewamy śmietanę i dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Zmniejszamy ogień, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Pod przykryciem zostawiamy na 15min, pod koniec dodajemy koperek. 

Sos z grzybów leśnych - kolorowe gotowanie

Ja w tym czasie ugotowałam makaronowe kokardki i mój dzisiejszy obiad  prezentował się naprawdę wspaniale - a pachniał jeszcze lepiej. 

Sos z grzybów leśnych - kolorowe gotowanie

4 komentarze:

  1. Wczoraj miałam na obiad taki sos - pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a jaki pachnący ! do plackow ziemniaczanych tez bylby cudny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do placków ziemniaczanych - no tak widzisz sama nawet o tym nie pomyślałam ale to świetny pomysł - dziękuję!

      Usuń
  3. Jeśli smakuje tak wspaniale jak wygląda to rewelacja

    OdpowiedzUsuń