piątek, 18 października 2013

Pikling czyli śledź wędzony w całości

Pikling czyli śledź wędzony w całości

Ponieważ często ostatnio zaglądam do sklepu rybnego albo na stoiska z rybami w marketach zauważyłam, że mamy coraz większy wybór wędzonych ryb. Postanowiłam, że napiszę co nieco na ich temat z pewnością ułatwi to zakupy. 

Pikling - co się kryje pod tą nazwą? Jest to śledź wędzony w specjalny sposób czyli na gorąco w temperaturze 40 stopni Celsjusza i co ciekawe razem z wnętrznościami. Dzięki tamu ma zupełnie inny smak niż wędzone filety śledziowe, które również można spotkać. W smaku przypomina trochę makrelę - mnie smakuje:) Niestety ma ogromną wadę - bardzo dużo ości!!! Ości te są małe i ich wyciąganie to ciężka i mozolna praca. Pamiętajcie również o usunięciu wnętrzności!

Pikling czyli śledź wędzony w całości

Poniżej tabelka przedstawiająca wartości odżywcze. W porównaniu z wędzonym trewalem zawiera więcej tłuszczu o 10g w 100g ryby co przekłada się oczywiście na kaloryczność. 

100 g
Energia 215 kcal
Białko21,8 g
Tłuszcz14,3 g
Węglowodany0,0 g
Błonnik0,0 g

Podsumowując

Jestem pewna, że wędzony pikling przypadnie niektórym do gustu - nie można mu odmówić walorów smakowych. Jeśli jednak nie macie cierpliwości do wyciągania ości to lepiej wybrać makrelę - smakuje podobnie a jednak dużo prościej ją obrać. Natomiast jeśli liczycie kalorie to polecam bardzo wędzonego trewala - dla mnie jest znacznie smaczniejszy!


Pikling czyli śledź wędzony w całości


Podobne posty:


Trewal wędzony


3 komentarze:

  1. oj , ja nie mam cierpliwości, kiedyś moja kolacja przeciągnęła się do 40 minut i powiedziałam nigdy więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jakaś instrukcja? jak oprawić, jak przyprawić? Czy zjada się ikrę?

    OdpowiedzUsuń
  3. 54 yr old Senior Developer Kalle Hanna, hailing from Mont-Tremblant enjoys watching movies like "Out of Towners, The" and Vehicle restoration. Took a trip to Chhatrapati Shivaji Terminus (formerly Victoria Terminus) and drives a RX. kliknij tutaj, aby przeczytac

    OdpowiedzUsuń